Poszt ötletek a honlapodra és Facebookra

Poszt ötletek a honlapodra és Facebookra

Előfordul, hogy az ember két-három Facebook- vagy blog poszt után kifogy az ötletekből és napokon, akár heteken keresztül is csak töri a fejét, hogy miről is kéne írni, mit is kellene posztolni. Ebben a témában szeretnék segíteni ezzel a cikkel. Első körben egy kicsit átnézzük, hogy miért fontos mind a blog poszt, mind a Facebook poszt és milyen különbségek vannak közöttük tartalmilag és céljaikat tekintve, utána pedig a rendelkezésedre bocsájtok egy poszt ötlet listát amit akár le is tölthetsz magadnak! 

Image

Mint azt biztos már számtalan helyről hallottad, nem elég, hogy van egy honlapod. Ezt "életben" kell tartanod, folyamatosan frissítened kell és újra és újra el kell érd a vásárlóidat, ügyfeleidet...illetve a potenciális ügyfeleket. Erre az egyik legjobb módszer a blog vezetése a honlapodon, ahol rendszeresen posztolnod kell egy cikket. (Értelemszerűen a témádba vágó dolgokról kell írnod, de egy-egy kikacsintás más témák felé még kellemes eredményeket is hozhat.) Minimum hetente, kéthetente kellene valami újat megjeleníteni, ha ennél produktívabb vagy az csak jó. Ez már csak azért is fontos, mert így a látogatók látják, hogy élő az oldal tehát, hogy még mindig aktívan dolgozol és máris nagyobb bizalommal fognak feléd fordulni a kérdéseikkel + ha vannak lelkes rajongóid, ők biztosan várnak az újabb és újabb cikkjeidre. 

Fontos tudnod, hogy a legtöbb blog- és honlapmotor cikkszerkesztője rendelkezik azzal a lehetőséggel, mellyel előre időzítheted a cikkjeidet. Tehát, ha van egy kreatív napod és megírsz 3 cikket, utána akár 2-3 hétig is nyugtod lehet a dologtól.

Itt jön be a képbe a Facebook (ahol egyébként szintén lehet előre időzíteni a posztokat). Innen tudsz ma a legkönnyebben organikus látogatást generálni a honlapodra a Facebook oldaladon keresztül. Ugyanis az egyik legegyszerűbb facebook poszt típus, amikor a honlapodra írt cikket osztod meg a követőiddel, kedvelőiddel, de ez nem minden és nem is elég. A facebookon kifejezetten fontos a jelenlét, a kommunikáció és, hogy ne csak kérj, de adj is az oldalad kedvelőinek. Természetesen a cikkjeid már ide tartoznak, de még a legaktívabb, leglelkesebb rajongónak is jól esik ha néha nem a jól megszokott "keddi hírmondó" posztodat látja hanem valami mást. Egy történetet amit éppen megéltél és megosztod a kedvelőkkel vagy egy képet - mondjuk Instagrammon keresztül - ahol a kollegáiddal éppen csapatépítésen vesztek részt. Ezek arra jók, hogy közelebb hozzák az olvasókat hozzád. 

 A posztok közti különbséget és, hogy melyik poszt mire jó egy folyamatábrán mutatom meg neked. Igyekeztem leegyszerűsíteni, de azt azért leszögezném, hogy nem vagyok PhotoShop guru. 

A leírtak csak példaértékűek!

Tehát ahogy azt az ábrán is látod, minden blog cikk lehet Facebook poszt de nem minden poszt kell, hogy blog cikk legyen. 

Facebook posztok - típusok:

Szerintem a Facebook posztokat többféleképpen lehet csoportosítani. Ilyen szempontok például: 

  • Új cikk a honlapon
  • Cégen belüli esemény (alapítási évforduló, csapatépítő, születésnap)
  • Kedvezmény
  • Nagy projekt elkezdése + befejezése (összekapcsolódó posztok)
  • Egymásra épülő posztok (például 10 nap/10 recept)
  • Nyereményjáték poszt
  • Máshonnan átvett cikk vagy poszt 
  • Programajánló - témádbavágó
  • Tegyél fel egy kérdést - növeld az aktivitást az oldaladon.
  • ÉLŐ videó - nagyon jó módszer egy egyszerű, ingyenes Webinárium megtartására.
  • Partnereid sikere vagy az együttműködés gyümölcse
  • Éppen zajló esemény (pl. átépítés - akár Insta poszt is lehet)
  • Naptári események, köszöntők. - Évente ismétlődő posztok

Utóbbihoz létrehoztam egy Google Naptárat amit az alábbi gombok egyikére kattintva érhetsz el.

De akár le is töltheted táblázat formájában. 

Ahogy azt fentebb írtam, a Facebook-on is van lehetőséged időzíteni a posztjaidat, tehát ezzel is dolgozhatsz előre egész nyugodtan. 

Honlap cikkek

Ha a honlapod specifikusan egy témával foglalkozik akkor kifejezetten nyert ügyed van, mert nem kell gondolkodnod, hogy miről írj. Azonban akkor sem kell csüggedned ha több témát ölel fel vállalkozásod, mert ebben az esetben viszont a bőség zavara áll fenn. Mindkét esetre akadnak azonban egyaránt jellemző témák. Ilyenek például:

  • A vállalkozást bemutató cikkek
  • Eredettörténet
  • Magadat vagy a csapattagokat bemutató cikk/cikkek.
  • Egy terméket bemutató cikk - ennek fontos része, hogy az a termék milyen hétköznapi problémát old meg.
  • Egy megtörtént eset bemutatása (név nélkül egy ügyfeled története akár)
  • Vélemény cikk - egy aktuális, a témádat, termékeidet érintő témáról írt vélemény
  • Egy kész projekt bemutatása, elejétől a végéig, résztvevőkkel, partnerekkel, eredménnyel.
  • Éves összefoglaló (mi mindent sikerült elérni, jövő évi célkitűzések)
  • Tutorialok, DIY/"Csináld magad" cikkek (pl. kertészeti áruház - mutasd meg, hogy kell virágot átültetni)

Tehát ahogy azt láthatod, vannak átfedések és alapvető különbségek Facebook poszt és Honlap cikk között. Persze a felsoroltak nem minden, sajnos az én kreativitásom is véges, de talán ez a cikk megfelelő katalizátor lesz ahhoz, hogy bepöccintse a te agytekervényeid. 

Íratkozz fel a hírlevelemre

Ezek is érdekelhetnek:

Zoom Tutorial 3. - Diákoknak, hallgatóknak

Zoom Tutorial 3. - Diákoknak, hallgatóknak

Zoom Tutorial 2. - Tanároknak, oktatóknak

Zoom Tutorial 2. - Tanároknak, oktatóknak